• portrét
  • architektura
  • krajina

O autorovi

Jmenuji se Dušan Strakula a jsem fotograf na volné noze. Vítejte na mých stránkách věnovaných digitální fotografii a službám, které nabízím. Kontakt..

Poslední komentář

• I mi bychom chtěli touto cestou poděkovat, fotečky se mocinky líbí a i těm, od kterých bych nečekala pochvalu, takový ti věční kritici se rozplývali:) Fakt super práce Dušane!!!   Více...

Náhodný článek

Mámina zahrádka

, Vytvořil Duš@nStrakul@ 21 Květen 2011, 00.00
MÁMINA ZAHRÁDKA Když zrovna nemám o víkendu co na práci, tak jedu k rodičům na chalupu v Jižních Čechách. Prohodíme pár slov co je nového, uděláme nějakou práci a večer při grilování a popíjení všichni společně relaxujeme. Uplynulý víkend to bylo přesně tak. Moje máma se hrozně ráda "rejpe" v zahrádce a já při pohledu na výsledky její dřiny jsem prostě musel vzít do ruky foťák a podělit se o tu záplavu barev a...

On-line uživatelé

Právě připojeni - host: 1
Aktualizováno 20 Květen 2012

Český Krumlov

Český Krumlov.

ČESKÝ KRUMLOV, KRÁSNĚJŠÍ MÍSTO NAJDETE JEN TĚŽKO

Letos jsem neměl moc času na nějakou souvislou delší dovolenou. Přes léto se nějak nakupila práce a sedmiměsíční děťáko Vám taky dá hodně zabrat. Pokud bylo volno, tak jsem i s rodinou objížděl krásy Čech. Na čtyři dny jsme vyrazili do Českého Krumlova. Byl jsem tady poprvé a upřímně, z krásy toho místa jsem byl úplně vedle...

12.8.2011

Po příjezdu a ubytování v jednom rodinném penzionu jsme vyrazli do historického centra, vzdáleného pěšky necelých deset minut. Navštívil jsem spousty krásných míst, ale tady jsem zůstal hned po chvíli v němém úžasu. Ještě, že jsem měl sebou foťák.

Takový pohled se naskytne na první vyhlídce, která čeká návštěvníky po vstupu do historického centra. Ten pohled je úchvatný. Český Krumlov Vás upoutá svojí historickou atmosférou. Zámek Český Krumlov, pohled od řeky Vltavy. Pohled na zámek od řeky, kde můžete nekonečně relaxovat. Pohled na zámeckou věž z místních historických uliček, které Vás okouzlí svojí neopakovatelnou atmosférou. Český Krumlov.

Historické centrum Vás pohltí svou neopakovatelnou atmosférou. Desítky minut se procházíte úzkými historickými uličkami a máte pocit, že jste se ocitli stovky let zpátky v čase. Dávná architektura je citlivě doplněna o nově vybudované obchůdky, restarurace nebo galerie, vše v původním stylu, aby to co nejméně narušovalo historický ráz celého místa. Člověk se tady cítí tak přirozeně příjemně a užívá si tu pohodu.

Regionální muzeum v Českém Krumlově. Historické uličky Českého Krumlova mají svůj historický půvab. Historické uličky Českého Krumlova mají svůj historický půvab. Náhon na Vltavě, který prochází centrem vnitřního města. Všude okolo si můžete odpočinout a zarelaxovat v místních hospůdkách při kulise zurčící vody. Historická krása. Historická krása.

Vnitřní stěny krumlovského zámku jsou bohatě zdobeny malbami. Průzory skrze zámecké hradby. Dopřát si dobrého jídla a pití si můžete například v takového stylové krčmě.  Zámecké zahrady.

Historické centrum Českého Krumlova je zaneseno ve světovém kulturním dědictví UNESCO a patří k turisticky nejnavštěvovanějším místům u nás.

Panoramatický výhled na vnitřní město z vyhlídky u regionálního muzea. Pohled z Lazebnického mostu na Vltavu.

Nedaleko Českého Krumlova je hrad Rožmberk a klášter Vyšší Brod

Hrad Rožmberk nedaleko Českého Krumlova. Hrad pocházející z poloviny 13. století patří mezi nejstarší hrady Vítkovců,  předchůdců jednoho z nejvýznamnějších českých šlechtických rodů - Rožmberků. Cisteriácký klášter Vyšší Brod.

Na zpáteční cestě z Českého Krumlova jsem se stavil na zámku Kratochvíle:

Zámek Kratochvíle - stavba, která nemá v Čechách druhé poloviny 16. století obdoby. Je výrazem okázalé velkorysosti předního velmože království Viléma z Rožmberka. Ve své konečné podobě představuje jeden z klenotů stavitelského a  dekoračního umění doby renesance. Zámek Kratochvíle. Zámek obepíná vodní příkop.

HDR fotopozvánka do Českého Krumlova:

Český Krumlov - HDR foto. Kostel sv. Víta, Český Krumlov (HDR fotografie). Zámek Český Krumlov (HDR fotografie). Vyhlídková věž zámku (HDR fotografie). Rybník u Cisteriáckého kláštera, Vyšší Brod (HDR fotografie). Český Krumlov, vnitřní město, pohled ze zámeckých hradeb (HDR fotografie).

Novinky

21.4.2014

Na skalní vyhlídku Vraní skála jsem se chystal už asi tři týdny. Konečně se udělalo trochu hezky a a společně s rodinou jsme o velikonoční neděli vyrazili na příjemný výlet do přírody. Více ZDE.

Vraní skála.

skalní vyhlídka Vraní skála, Dušan Strakula © www.dsphoto.cz

17.6.2013

Tak jsme se snad letos konečně dočkali hezkého počasí. No, hlavně to nezakřiknout :-). Uplynulý víkend bylo nádherně, byl by hřích někam nevyrazit. Tentokrát jsem s rodinou vyrazil na hrad Točník u Berouna. Je to taková moje srdcová žáležitost, s tímto místem mě pojí spousta hezkých vzpomínek z minulosti. Na malou virtuální prohlídku se můžete podívat ZDE.

tocnikpanorama01

hrad Točník, Dušan Strakula © www.dsphoto.cz

3.6.2013

Včera večer, když jsme jeli s kamarádem z tenisu, tak suše poznamenal: "To je ale hezkej podzim, co?!" Bohužel jsem s ním nemohl souhlasit, protože podzim vypadá trochu jinak. Třeba jako v Národním parku České Švýcasko, kde jsme byli v říjnu loňského roku. Na fotografie se můžete podívat ZDE.

Národní park České Švýcarsko.

Národní park České Švýcarsko, Dušan Strakula © www.dsphoto.cz

25.4.2012

Na svých cestách mám sebou většinou foťák, abych mohl zachytit krásu zdejších míst. Tak tomu bylo i na zámku Blatná ZDE.blatnapanorama02zámek Blatná, Dušan Strakula © www.dsphoto.cz

1.4.2012

Přišlo jaro. Sice si dávalo trochu načas, ale dočkali jsme se. V rozkvetlém třešňovém sadu to bylo znát. Pár fotografií ZDE.

bannerkachna

kachny na jarním rybníce, Dušan Strakula © www.dsphoto.cz

17.3.2012

Letos už je zima definitivně pryč. Zimní motivy, tak jak jsem je průběžně fotil na různých místech přináším ve svém zimní fotoblogu.

zimnifotoblog28

14.10.2011

Podzim patří k fotograficky vděčným obdobím. Tolik barev a kontrastů není jindy během roku vidět. Pokud svítí sluníčko, tak se nesmí moc dlouho váhat a musí se hned vyrazit něco nafotit, protože slunečných dnů bývá poskrovnu. Pár zaběrů barev podzimu naleznete zde ZDE .

Podzimní barvy, Dušan Strakula © www.dsphoto.cz

09.10.2011

První říjnový víkend padaly teplotní rekordy, bylo nádherné počasí a mé plánované fotovýpravě, na kterou jsem se už nejaký čas připravoval, nestálo nic v cestě. Před čtyřmi lety jsem to místo už navštívil, zhruba ve stejné době jako letos, jen o týden později. Vyhlídka Máj se může pyšnit jedním z nejkrásnějších pohledů na Vltavu. Malou fotoreportáž z tohoto místa naleznete ZDE .

bannervyhlidkamaj

vyhlídka Máj na Vltavě, Dušan Strakula © www.dsphoto.cz

05.08.2011

Foťák sebou beru docela často, ať už jdu kamkoli. Třeba jako minule, když jsem tlačil s Denisou kočárek směrem k sestřence, kterou jsme šli společně navštívit do nedaleké vesnice vzdálené tak 600 metrů vzdušnou čarou. Taková malá výhoda, že bydlíme na okraji Příbrami. Když mě zaujme nějaký motiv, prostě si ho vyfotím, jako například nějakou tu flóru jako v mé stejnojmené galerii.

bannerpsenice

pšenice, Dušan Strakula © www.dsphoto.cz

04.08.2011

Když mi to čas dovolí, tak hrozně rád navštěvuji nová místa. O červencovém prodlouženém víkendu jsem navštívil s rodinou Kutnou Horu. Už si ani nedokážu představit, že bych někam odjel bez foťáku. Na fotoblog z tohoto krásného historického města se můžete podívat zde.

bannerkutnahora

Kostnice, Dušan Strakula © www.dsphoto.cz

17.02.2011

Letošní zima je pořádně dlouhá, ale slunečních dnů bylo letos zase docela poskrovnu. Venku jsem fotil všehovšudy dvakrát, nějak poslední dobou nemám čas. Mám za sebou zkouškové období a 8. února se mi narodilo baby. Krásnej, zdravej Kubíček, kterému určitě věnuji nějaký ten ten článek na webu.

zima2010 05

zimní stromořadí, Duš@n © 2011

08.06.2010

Minulý víkend jsem se dočkal ! Poprvé bylo letos parádní počasí a já mohl vyrazit na svůj první (foto)výlet. S přítelkyní jsme to počítali a naposledy jsme byli celý den pod širým nebem asi tak před sedmi měsíci. To jen koresponduje s tím, jak moc dlouhá letos byla zima. Ještě ve čtvrtek bylo přes den nějakých čtrnáct stupňů a o tři dny později už bylo ke třicítce. Nedalo se jinak, než vyrazit ven. Přibalil jsem svůj nový záložní foťák Nikon D5000 a vyrazil v sobotu na zámek Zbiroh. Nedělní odpoledne jsem trávil na Karlštejně. A jak to na výletech vypadalo, můžete vidět zde.

bannerkarlstejn

hrad Karlštejn, Duš@n © 2010

23.02.2010

V sobotu odpoledne jsem si zase pěkně zafotil. Tentokrát jsem dělal pro svou kolegyni Jitku fotky jejího měsíc a půl starého miminka, malého Lukáška. Novorozeňata se fotí úplně parádně. Nemáte problém, že Vám utíkají ze záběru, většinu času prospí nebo jen tak koukají okolo. O to víc se člověk může soustředit na samotné focení. Malou ukázku naleznete zde.

bannerbabyeye

modré z nebe, Duš@n © 2010

31.01.2010

Letošní zima je fakt divná. Ve středních a nízkých polohách prý svítilo sluníčko od začátku roku jenom 3 hodiny. To si pak člověk může dělat plány na zimní focení jak chce, stejně má smůlu. Dneska ráno ovšem byla situace úplně jiná, slunce svítilo jako na horách a já vyrazil letos poprvé do přírody, konkrétně na rozhlednu na Veselém vrchu u Mokrska, pod kterým se údajně nachází až 80 tun zlata. Vyrazil jsem hned dopoledne a pěkně jsem si zimní procházku s foťákem užil.

bannersnih01

sněhové vlnky, Duš@n © 2010

31.12.2009

Všem svým přátelům, kamarádům, kolegům, zákazníkům a návštěvníkům mých stránek bych rád popřál vše nejlepší do nového roku, co nejvíce splněných přání a předsevzetí a ať je rok 2010 pro Vás všechny takový, jaký si jen přejete a podle Vašich představ.

Dušan Strakula

bannervanoce01

lucerna, Duš@n © 2009

28.12.2009

Letošní zima zatím moc motivů nenabízí, mráz střídá obleva, sněhu jen tak poprašek. Tak jsem trochu zavzpomínal na léto, konkrétně letošní dovolenou v Chorvatsku. Nějaké fotografie z chorvatského pobřeží a národního přírodního parku Plitvická jezera jsou tady.

bannercroa02

chorvatské pobřeží, Slávka jedlá, Duš@n © 2009

22.12.2009

Letos o Vánocích darujeme pod stromeček přítelkyně babičce koťátko Britské modré kočky. Kocourek je od paní chovatelky skvěle vychovanej, umí na záchod a je hrozně společenskej. Ještě, že ho "musíme" ve čtrtek darovat, být u nás déle, tak to bude asi napořád... Pár fotek, zvláště pro milovníky koček, v posledním článku.

bannercateyes

cat eyes, Duš@n © 2009

17.11.2009

Tak na mého kamaráda Jirku už také došlo. Své ano si řekl s Míšou v sobotu na Radnici v Mšenu a společně jsme to potom všichni oslavili v nádherném prostředí Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko. Pár fotek z tohoto vydařeného víkendu naleznete zde. Hodně štěstí Míšo a Jirko !

svatbajirbanner02

Míša & Jirka, Duš@n © 2009

21.8.2009

Po dlouhé době jsem se dostal k nějakým úpravám na mém webu a přidal jsem nějaký materiál. Bylo hodně práce a ještě jsem byl 14 dní na dovolené, tak jsem jen relaxoval a trochu fotil. Přidal jsem nějaké články do fotovýprav a galerie jsem doplnil o nějaké nové ukázky z posledních zakázek a focení pro radost. V současnosti dávám dohromady organizaci focení ženského glamour v historickém prostředí hradu nebo zříceniny. Bude to něco nového a svým rozsahem asi to nejnáročnější, co mě zatím z hlediska přípravy a produkce čeká.

othersidebanner

druhá strana, Duš@n © www.dsphoto.cz

21.6.2009

V pátek se vdávala moje kolegyně a kamarádka Jitka. Nemohl jsem odmítnout její skromné přání, jestli bych jí nafotil její svatební den. Nevím, asi se mnou měla předchozí dobré zkušenosti a já jí vyšel rád vstříc. Byl to úžasný den a večer. I přes ranní shon , jak už to tak na svatbách bývá, to byla nakonec parádní jízda, na kterou se jen tak nezapomíná…

jitkasvatbabanner01

J & O, Duš@n © 2009

15.6.2009

V sobotu jsem si chtěl aktivně zarelaxovat a když bylo tak nádherné počasí, zajel jsem na jedno z nejkrásnějších míst, které znám. Svatý Jan pod Skalou je obec v samotném středu Českého Krasu, kde naleznete hned několik zajímavých míst najednou. Já jsem navštívil vyhlídku na Svatojanské skalní stěně, vysoké přes 200 metrů, travertinovou jeskyni pod místním kostelem a skanzen Solvayovy lomy, kde je důlní expozice těžby vápence v této lokalitě. Do fotovýprav tak přibyl další článek.

Svatý Jan pod Skalou, Duš@n © 2009

bannersvatyjan

06.6.2009

Do článků jsem přidal test mezikroužků KENKO, které používám při makro fotografii. Až bude příležitost, tak je pěkně "provětrám" někde venku v přírodě. Teď mám v plánu nějaké focení portrétů a postav v interiéru i exteriéru, tak doufám, že se počasí umoudří a bude hezky teplo a počasí tak akorát.

bannermich

Mi, Duš@n © 2009

31.5.2009

Dorazila mi kulová hlava na stativ Vanguard, kterou jsem si objednal a hned jsem jí vyzkoušel v praxi na sérii makrofotografií. Můžete je vidět spolu s malou recenzí v článku, kde jsem stručně popsal její vlastnosti a praktické poznatky při jejím používání. Byl jsem mile překvapen kvalitou, kompaktními rozměrya naprostou komfortem při použití.

bannerrudaruze

Květ růže, Duš@n © 2009

18.5.2009

V sobotu jsem využil možnosti přidat se na megafotovýpravu, kterou pořádal můj "exkolega" a vynikající fotograf fauny a flóry Petr Bambousek. Zavítali jsme celkem do čtyř lokalit s výskytem vzácných českých orchidejí, konkrétně tří lokalit v Českém Středohoří a jedné nedaleko Dobříše. Fotil jsem jako o život a mohl jsem lecos pochytit z tvorby makrofotografie. I když tato oblast nepatří k mým hlavním, nelituji , byla to hodně příjemná záležitost.

bannerorchidej

Vstavač vojenský, České Středohoří, Duš@n © 2009

14.5.2009

Minulý víkend proběhla u památníku Slivice u Příbrami tradiční rekonstrukce poslední bitvy 2.světové války. 11. května 1945, tři dny po oficiálním ukončení bojů, se zde střetly ustupující německé oddíly SS s místními povstalci a posléze Rudou armádou. Dvoudenní program oslav jsem navštívil a udělal nějaké fotky.

bannerslivice01

Rekonstrukce poslední bitvy 2.světové války, Slivice u Příbrami, Duš@n © 2009

8.5.2009

Dneska jsem si jen tak vyšlápnul po okolí Příbrami, konkrétně do přírody kolem památníku Vojna u Příbrami, kde byl za komunismu lágr pro politické vezně. Příroda kolem doslova symbolicky kontrastuje s tímto původním pracovním táborem. Pustil jsem si novou desku "Before The Devil Knows You're Dead" od svých oblíbenců z Primal Fear, na kterých jsem byl minulý rok na Basinfirefestu a doteď mám husí kůži, když si vzpomenu na ten skvělej zážitek a pustil se do malé fotoreportáže. Práce mi šla skvěle od ruky, německo-švédsko-kanadská formace v čele s Ralphem Scheeperesem mi pěkně udávala tempo...

bannervojna

Zelenání, Duš@n © 2009

4.5.2009

Neděle patřila dalšímu výletu. Navštívil jsem muzeum vesnických staveb středního Povltaví ve Vysokém Chlumci a cestou zpátky domů torzo holandského větrného mlýnu u Příčov.

bannerholandmlyn

Holandský mlýn - Příčovy, Duš@n © 2009

2.5.2009

V pátek jsem vyrazil na další fotovýpravu. Tentokrát do CHKO Křivoklátsko, kde mě čekaly Skryjská jezírka a vodopád s jedním z největších průtoků. Byl státní svátek, nemuselo se do práce, tak jsem si skvěle aktivně zarelaxovat u své oblíbené činnosti. Více v článku "Výprava za vodopádem II. - vodopád Skryje".

panoramaskryje

Vodopád Skryje, Duš@n © 2009

26.4.2009

Tento víkend jsem prožil fotograficky dost aktivně, i když jsem to úplně tak nepředpokládal. Ale znáte to, když se nic neplánuje, nakonec to vyjde docela dobře. Šedý neutrální filtr po dlouhém čekání dorazil, tak jsem hned v sobotu vyjel za tekoucí vodou. Konkrétně na největší přírodní vodopád v povodí Berounky "Dírka" u obce Darová v Plzeňském kraji. Na zpracování materiálu, který jsem nafotil, jsem ale zatím neměl moc času, dneska jsem byl s přítelkyní na zámku Hluboká nad Vltavou. V týdnu bych chtěl z obou míst udělat malé reportáže do fotovýprav a samozřejmě nějaké ukázkové snímky do mé fotogalerie.

bannervod

Fotografův stín, Duš@n © 2009

12.4.2009

Český Kras nezklamal. Když už nic, tak se tady bezvadně relaxuje a vhodných míst je tady nespočet. Při dnešní výpravě jsem navštívil přírodní rezervaci Tetínské skály a naučnou stezku Zlatý kůň, nalézající se v krasové skalní stepi u Koněpruských jeskyní. Za prodloužený velikonoční víkend se mi toho nahromadilo docela hodně, tak budu mít po večerech co dělat.

kvetybanner

CHKO Český Kras, Duš@n © 2009

12.4.2009

Včera jsem si udělal výlet do ZOO Plzeň, počasí bylo prakticky ideální, možná až na můj vkus moc vedro na toto období, každopádně jsem si to pořádně užil a fotografoval jsem jako o život. Až ten materiál proberu a zpracuji, tak začnu pracovat na článku do fotovýprav. Dnes se chci podívat do Českého Krasu, tak uvidíme, co nás tam bude čekat. Krásné počasí určitě...

zoobanner

ZOO Plzeň, Duš@n © 2009

26.3.2009

O víkendu se má o něco oteplit, jaro už se snad tedy přihlásí o svou vládu. Už se těším, až všechno rozkvete, to bude přímo fotografická pastva. Chystám se fotit nějakou pohyblivou vodu na dlouhý čas s šedým neutrálním filtrem ND8. Viděl jsem pár fotek dělaných touto technikou a jsou fakt úžasný. Teď už jenom hledám nějakou vhodnou lokalitu s tekoucí vodou, potokem, říčkou nebo "vodopádem". Kdybyste měli nějaký tip, tak sem s ním, napište mi na mail nebo na ICQ (viz.kontakt), budu jedině rád...

panoramahalda

výhled, Duš@n © 2009

18.3.2009

Po nějakém focení na zakázku jsem se dal do psaní nového článku v mých fotovýpravách, kde se vracím ke své letní dovolené z minulého roku, kterou jsem trávil na Moravě v CHKO Pálava. Na malou ochutnávku se můžete podívat už teď. Do konce týdne bych chtěl celý článek zkompletovat. Úplně jsem si vybavil chuť léta a znovu si uvědomil, jak už se těším na jaro...

panoramanovemlyny

Morava - Nové mlýny, Duš@n © 2009

06.3.2009

Dnes jsem otevřel novou kategorii ve fotogalerii - "Akt, glamour", kde bych chtěl vzdát hold lidskému tělu a jeho kráse. Všechny uveřejněné fotografie jsou zde k nahlédnutí s laskavým svolením fotografovaných osob, díky kterým se můžete podívat na malý vzorek i Vy.

red eye banner

Devil´s look, Duš@n © 2009

05.3.2009

Po nějaké době jsem aktualizoval svou fotogalerii, konkrétně kategorii "Portrét, postavové foto" a přidal jsem kategorii novou s názvem "Experiment(y)...?!...", která přesně vystihuje svůj název. Tady bych chtěl uvěřejňovat mé netradiční pohledy na okolní svět . A nenechte se mýlit, nepůjde jenom o netradiční krásu ženského těla, i když ta je prostě nenapodobitelná...

bannersvatahora

Svatá Hora Příbram, Duš@n © 2009

01.3.2009

V pátek jsem večer po zhruba týdnu postavil domácí ateliér a místo své tradiční činnosti v tuto dobu, jsem trochu pracoval. Přátelé to pochopí a omluví mou účast, pivo chutnalo určitě stejně dobře, jako vždy. Umíchal jsem si svůj oblíbený nápoj - Absinth, Sprite, led a 2 plátky citrónu a postavil svůj domácí ateliér. Vždycky si přitom uvědomím, jaké bylo před 4 lety dobré rozhodnutí, když jsem rekonstruoval svůj byt, že jsem spojil kuchyni s obývákem, to místo se mi teď moc hodí pro stavbu pozadí, světel a dalšího vybavení. Své známé, která mě oslovila s přáním, jestli by mě mohla požádat o sérii studiových fotek, jsem vyšel rád vstříc. Práce šla vcelku dobře od ruky a já doufám, že až budou snímky po finální úpravě, tak Vás se vzorkem budu moci seznámit ve své fotogalerii. Zatím si dám svůj oblíbený drink a budu snít o jaru, na které se moc těším...